Regulamin Sklepu Internetowego kavanostra.pl

obowiązujący od 05.07.2025 r.


I. Postanowienia ogólne

  1. Regulamin określa ogólne warunki, zasady korzystania ze sklepu internetowego oraz sposób świadczenia usług drogą elektroniczną i sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem sklepu internetowego: kavanostra.pl przez Annę Sadowską z siedzibą przy ul. Bielskiej 121 w Pisarzowicach (43-332).
  2. Kontakt z Usługodawcą odbywa się poprzez:
  1. Regulamin ten jest nieprzerwanie dostępny w witrynie internetowej http://kavanostra.pl w sposób umożliwiający użytkownikom jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.

II. Definicje

Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:

  1. Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
  2. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje zamówienia w ramach sklepu lub korzysta z innych usług dostępnych w sklepie internetowym.
  3. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z Usługodawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, w tym przedsiębiorca korzystający z praw przysługujących konsumentowi.
  4. Przedsiębiorca – Klient będący przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43[1] Kodeksu cywilnego.
  5. Przedsiębiorca korzystający z praw przysługujących konsumentowi – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, która nie ma dla niej charakteru zawodowego.
  6. Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).
  7. Konto – przydzielona danemu Klientowi część Sklepu Internetowego, za pomocą którego Klient może dokonywać określonych działań w ramach Sklepu Internetowego.
  8. Regulamin – niniejszy dokument.
  9. Rejestracja – jednorazowa czynność polegająca na utworzeniu przez Klienta Konta, dokonana z wykorzystaniem formularza rejestracyjnego udostępnionego przez Sprzedawcę.
  10. Sklep Internetowy (Sklep) – strona internetowa w domenie kavanostra.pl, za pośrednictwem której Klient może w szczególności składać zamówienia.
  11. Sprzedawca – Anna Sadowska prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą „Kavanostra Anna Sadowska” z siedzibą w Pisarzowicach, wpisaną do CEIDG, pod adresem ul. Bielska 121, 43-332 Pisarzowice, NIP: 6443318230, REGON: 242777675.
  12. Towar – produkty prezentowane w sklepie internetowym, których opis jest dostępny przy każdym z prezentowanych produktów.
  13. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.
  14. Umowa – umowa sprzedaży lub umowa o świadczenie usług zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.
  15. Usługi – usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Klientów drogą elektroniczną.
  16. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, Nr 827 z późn. zm.).
  17. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).
  18. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.

III. Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego

  1. Korzystanie ze Sklepu internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, następujących minimalnych wymagań technicznych:
    – komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu,
    – dostęp do poczty elektronicznej (e-mail),
    – przeglądarka internetowa: Internet Explorer w wersji 11 lub nowszej, Firefox w wersji 28.0 lub nowszej, Chrome w wersji 32 lub nowszej, Opera w wersji 19.0 lub nowszej,
    – włączenie w przeglądarce internetowej obsługi Cookies oraz Javascript.
  2. Korzystanie ze Sklepu internetowego oznacza każdą czynność Klienta, która prowadzi do zapoznania się przez niego z treściami zawartymi w Sklepie.
  3. Klient zobowiązany jest w szczególności do:
    – niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa,
    – posiadania praw do wszelkich treści umieszczanych na stronach Sklepu,
    – korzystania ze Sklepu w sposób niezakłócający jego funkcjonowania,
    – niepodejmowania działań takich jak rozsyłanie spamu,
    – korzystania ze Sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych użytkowników oraz Sprzedawcy,
    – korzystania z treści zamieszczonych w Sklepie wyłącznie na własny użytek,
    – korzystania ze Sklepu zgodnie z przepisami prawa oraz niniejszym Regulaminem.

IV. Usługi

  1. Sprzedawca umożliwia korzystanie z bezpłatnych usług polegających na:
    – przeglądaniu informacji zamieszczonych w Sklepie Internetowym,
    – zakładaniu Konta i korzystaniu z niego,
    – składaniu Zamówień,
    – kontakcie ze Sprzedawcą poprzez formularz,
    – zamieszczaniu opinii o Towarach.
  2. Usługi świadczone są 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
  3. Umowy o świadczenie usług zawierane są na czas oznaczony lub nieoznaczony i rozwiązują się zgodnie z ich charakterem lub decyzją Klienta.
  4. Rejestracja w Sklepie wymaga akceptacji Regulaminu oraz podania danych oznaczonych jako obowiązkowe.
  5. Klient może zamieszczać opinie, o ile posiada prawa do ich treści. Opinie nie mogą być bezprawne, obraźliwe ani naruszać praw osób trzecich. Sprzedawca może je wykorzystywać w celach marketingowych.
  6. W przypadku naruszenia Regulaminu, Sprzedawca może rozwiązać umowę o świadczenie usług z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia.
  7. Sklep może organizować konkursy i promocje, których zasady określone będą odrębnie na stronie Sklepu. Promocje nie podlegają łączeniu, chyba że Regulamin promocji stanowi inaczej.

V. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży

  1. Informacje o Towarach dostępne na stronach Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia umowy.
  2. Klient może składać Zamówienia:
    – za pośrednictwem formularza na stronie Sklepu,
    – telefonicznie,
    – e-mailowo.
  3. Do złożenia Zamówienia niezbędne jest posiadanie aktywnego konta e-mail.
  4. Zamówienia składane są 7 dni w tygodniu przez formularz i e-mail, a telefonicznie w dni robocze w godzinach od 9:00 do 16:00.
  5. W celu złożenia Zamówienia Klient:
    – wybiera Towar,
    – wypełnia formularz lub przekazuje dane drogą telefoniczną lub mailową,
    – wybiera sposób dostawy i formę płatności,
    – akceptuje Regulamin i składa Zamówienie.
  6. Potwierdzenie złożenia Zamówienia przesyłane jest Klientowi na adres e-mail. Umowa zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę.
  7. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim.
  8. Sprzedawca utrwala i udostępnia treść zawartej Umowy poprzez przesłanie potwierdzenia e-mailem oraz dołączenie do przesyłki dokumentów sprzedażowych.

VI. Dostawa

  1. Dostawa Towarów możliwa jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. W przypadku dostaw do innych krajów Europejskiego Obszaru Gospodarczego, warunki dostawy ustalane są indywidualnie ze Sprzedawcą.
  2. Towary dostarczane są na adres wskazany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
  3. Klient może wybrać następujące sposoby dostawy:
    – przesyłka kurierska,
    – odbiór osobisty w punkcie odbioru wskazanym przez Sprzedawcę.
  4. Koszty dostawy są podawane Klientowi w trakcie składania Zamówienia oraz uwzględnione w jego podsumowaniu.
  5. Sprzedawca realizuje dostawę niezwłocznie, zazwyczaj w następnym dniu roboczym po złożeniu zamówienia, nie później jednak niż w terminie 30 dni od dnia zawarcia umowy.

VII. Ceny i metody płatności

  1. Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT.
  2. Klient może wybrać następujące metody płatności:
    – przelew bankowy na rachunek Sprzedawcy,
    – płatność elektroniczna za pośrednictwem systemu Przelewy24,
    – gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki,
    – gotówką przy odbiorze osobistym w punkcie odbioru.
  3. Realizacja Zamówienia rozpoczyna się po potwierdzeniu jego przyjęcia przez Sprzedawcę oraz – w przypadku płatności z góry – po otrzymaniu potwierdzenia dokonania płatności.
  4. W przypadku płatności przelewem tradycyjnym, wysyłka następuje po zaksięgowaniu wpłaty na rachunku bankowym Sprzedawcy.
  5. W przypadku płatności elektronicznych za pośrednictwem systemu Przelewy24, wysyłka realizowana jest po otrzymaniu informacji z systemu o dokonaniu płatności.

VIII. Uprawnienie do odstąpienia od umowy

  1. Klient będący Konsumentem ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni od dnia objęcia Towaru w posiadanie.
  2. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Klient może skorzystać z formularza odstąpienia od umowy stanowiącego załącznik do Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
  3. Sprzedawca niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy prześle Konsumentowi potwierdzenie jego otrzymania na adres e-mail podany podczas składania Zamówienia.
  4. W przypadku odstąpienia od umowy uważa się ją za niezawartą. Strony zobowiązane są do zwrotu wzajemnych świadczeń niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
  5. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, chyba że Sprzedawca zgodził się je ponieść.
  6. Towar powinien zostać zwrócony na adres: ul. Bielska 121, 43-332 Pisarzowice.
  7. Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt dostawy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy standardowy sposób oferowany przez Sprzedawcę.
  8. Zwrot płatności następuje przy użyciu takiego samego sposobu, jakiego użył Konsument, chyba że wyrazi on zgodę na inny sposób zwrotu.
  9. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do momentu otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania – w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
  10. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
    – o świadczenie usług, jeżeli zostały w pełni wykonane za wyraźną zgodą Konsumenta,
    – w których przedmiotem świadczenia jest Towar wykonany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
    – w których przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia,
    – dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub higienę,
    – stanowiących napoje alkoholowe, jeżeli ich cena została uzgodniona przy zawarciu umowy,
    – dostarczanych treści cyfrowych, niedostarczanych na nośniku materialnym, jeżeli rozpoczęto świadczenie za zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  11. W pozostałym zakresie zastosowanie mają przepisy ustawy o prawach konsumenta.

IX. Reklamacje dotyczące Towarów

  1. Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem za zgodność Towaru z umową na zasadach określonych w ustawie o prawach konsumenta.
  2. Reklamacje należy składać pisemnie lub drogą elektroniczną na adres:
    Kavanostra Anna Sadowska
    ul. Bielska 121,
    43-332 Pisarzowice
    e-mail: sklep@kavanostra.pl
  3. W celu rozpatrzenia reklamacji zaleca się przesłanie zgłoszenia zawierającego opis wady, datę jej stwierdzenia oraz dane kontaktowe Klienta. W miarę możliwości należy załączyć dowód zakupu i zdjęcia wady.
  4. W przypadku konieczności odesłania reklamowanego Towaru, Klient powinien dostarczyć go na adres wskazany powyżej.
  5. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od jej otrzymania. Brak odpowiedzi w tym terminie oznacza, że reklamacja została uznana za zasadną.
  6. W przypadku braków w zgłoszeniu reklamacyjnym, Sprzedawca wezwie Klienta do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.
  7. Jeżeli na Towar została udzielona gwarancja, jej warunki określa dokument gwarancyjny. W takim przypadku reklamacja może być także składana bezpośrednio do gwaranta, zgodnie z zapisami gwarancji.

X. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną

  1. Klient może zgłaszać reklamacje związane z funkcjonowaniem Sklepu Internetowego oraz korzystaniem z usług świadczonych drogą elektroniczną.
  2. Reklamacje można przesyłać pisemnie na adres:
    Kavanostra Anna Sadowska
    ul. Bielska 121,
    43-332 Pisarzowice
    lub drogą elektroniczną na adres: sklep@kavanostra.pl
  3. W zgłoszeniu reklamacyjnym zaleca się podanie imienia i nazwiska Klienta, adresu e-mail lub adresu korespondencyjnego, opisu problemu oraz daty jego wystąpienia.
  4. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od jej otrzymania. Jeżeli rozpatrzenie reklamacji w tym terminie nie będzie możliwe, Sprzedawca poinformuje Klienta o przewidywanym terminie udzielenia odpowiedzi.
  5. W przypadku braków w reklamacji, Sprzedawca wezwie Klienta do ich uzupełnienia w terminie 7 dni od otrzymania wezwania.

XI. Pozasądowe sposoby rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
  2. W szczególności Konsument może:
    – zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej,
    – wystąpić do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego,
    – skorzystać z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej zajmującej się ochroną praw konsumentów,
    – skorzystać z platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów (ODR), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
  3. Szczegółowe informacje na temat możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl

XII. Postanowienia końcowe

  1. Dane osobowe Klientów są przetwarzane przez Sprzedawcę zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Polityką prywatności dostępną na stronie Sklepu.
  2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta oraz ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  3. Ewentualne spory pomiędzy Sprzedawcą a Klientem będącym Konsumentem będą rozstrzygane przez właściwe sądy powszechne zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.
  4. Spory pomiędzy Sprzedawcą a Klientem niebędącym Konsumentem będą rozpatrywane przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
  5. W przypadku gdyby którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu okazało się nieważne lub nieskuteczne, nie wpływa to na ważność pozostałych postanowień.
  6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn, takich jak zmiana przepisów prawa, zmiany techniczne Sklepu lub zmiany zakresu świadczonych usług.
  7. O każdej zmianie Regulaminu Klient posiadający Konto zostanie poinformowany co najmniej 14 dni przed jej wejściem w życie, za pośrednictwem wiadomości e-mail lub komunikatu na stronie Sklepu.
  8. Zmieniony Regulamin wiąże Klienta, jeżeli nie wypowie on umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w terminie 14 dni od dnia powiadomienia o zmianie.
  9. Regulamin wchodzi w życie z dniem 05.07.2025 r.