Regulamin Sklepu Internetowego kavanostra.pl
obowiązujący od 05.07.2025 r.
I. Postanowienia ogólne
- Regulamin określa ogólne warunki, zasady korzystania ze sklepu internetowego oraz sposób świadczenia usług drogą elektroniczną i sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem sklepu internetowego: kavanostra.pl przez Annę Sadowską z siedzibą przy ul. Bielskiej 121 w Pisarzowicach (43-332).
- Kontakt z Usługodawcą odbywa się poprzez:
- adres poczty elektronicznej: kavanostra.as@gmail.com
- telefonicznie pod numerem: +48 534 906 080
- formularz kontaktowy dostępny pod adresem: http://www.kavanostra.pl
- Regulamin ten jest nieprzerwanie dostępny w witrynie internetowej http://kavanostra.pl w sposób umożliwiający użytkownikom jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
II. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje zamówienia w ramach sklepu lub korzysta z innych usług dostępnych w sklepie internetowym.
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca z Usługodawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, w tym przedsiębiorca korzystający z praw przysługujących konsumentowi.
- Przedsiębiorca – Klient będący przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43[1] Kodeksu cywilnego.
- Przedsiębiorca korzystający z praw przysługujących konsumentowi – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, która nie ma dla niej charakteru zawodowego.
- Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).
- Konto – przydzielona danemu Klientowi część Sklepu Internetowego, za pomocą którego Klient może dokonywać określonych działań w ramach Sklepu Internetowego.
- Regulamin – niniejszy dokument.
- Rejestracja – jednorazowa czynność polegająca na utworzeniu przez Klienta Konta, dokonana z wykorzystaniem formularza rejestracyjnego udostępnionego przez Sprzedawcę.
- Sklep Internetowy (Sklep) – strona internetowa w domenie kavanostra.pl, za pośrednictwem której Klient może w szczególności składać zamówienia.
- Sprzedawca – Anna Sadowska prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą „Kavanostra Anna Sadowska” z siedzibą w Pisarzowicach, wpisaną do CEIDG, pod adresem ul. Bielska 121, 43-332 Pisarzowice, NIP: 6443318230, REGON: 242777675.
- Towar – produkty prezentowane w sklepie internetowym, których opis jest dostępny przy każdym z prezentowanych produktów.
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.
- Umowa – umowa sprzedaży lub umowa o świadczenie usług zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.
- Usługi – usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Klientów drogą elektroniczną.
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, Nr 827 z późn. zm.).
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
III. Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego
- Korzystanie ze Sklepu internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, następujących minimalnych wymagań technicznych:
– komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu,
– dostęp do poczty elektronicznej (e-mail),
– przeglądarka internetowa: Internet Explorer w wersji 11 lub nowszej, Firefox w wersji 28.0 lub nowszej, Chrome w wersji 32 lub nowszej, Opera w wersji 19.0 lub nowszej,
– włączenie w przeglądarce internetowej obsługi Cookies oraz Javascript. - Korzystanie ze Sklepu internetowego oznacza każdą czynność Klienta, która prowadzi do zapoznania się przez niego z treściami zawartymi w Sklepie.
- Klient zobowiązany jest w szczególności do:
– niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa,
– posiadania praw do wszelkich treści umieszczanych na stronach Sklepu,
– korzystania ze Sklepu w sposób niezakłócający jego funkcjonowania,
– niepodejmowania działań takich jak rozsyłanie spamu,
– korzystania ze Sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych użytkowników oraz Sprzedawcy,
– korzystania z treści zamieszczonych w Sklepie wyłącznie na własny użytek,
– korzystania ze Sklepu zgodnie z przepisami prawa oraz niniejszym Regulaminem.
IV. Usługi
- Sprzedawca umożliwia korzystanie z bezpłatnych usług polegających na:
– przeglądaniu informacji zamieszczonych w Sklepie Internetowym,
– zakładaniu Konta i korzystaniu z niego,
– składaniu Zamówień,
– kontakcie ze Sprzedawcą poprzez formularz,
– zamieszczaniu opinii o Towarach. - Usługi świadczone są 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
- Umowy o świadczenie usług zawierane są na czas oznaczony lub nieoznaczony i rozwiązują się zgodnie z ich charakterem lub decyzją Klienta.
- Rejestracja w Sklepie wymaga akceptacji Regulaminu oraz podania danych oznaczonych jako obowiązkowe.
- Klient może zamieszczać opinie, o ile posiada prawa do ich treści. Opinie nie mogą być bezprawne, obraźliwe ani naruszać praw osób trzecich. Sprzedawca może je wykorzystywać w celach marketingowych.
- W przypadku naruszenia Regulaminu, Sprzedawca może rozwiązać umowę o świadczenie usług z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia.
- Sklep może organizować konkursy i promocje, których zasady określone będą odrębnie na stronie Sklepu. Promocje nie podlegają łączeniu, chyba że Regulamin promocji stanowi inaczej.
V. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
- Informacje o Towarach dostępne na stronach Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia umowy.
- Klient może składać Zamówienia:
– za pośrednictwem formularza na stronie Sklepu,
– telefonicznie,
– e-mailowo. - Do złożenia Zamówienia niezbędne jest posiadanie aktywnego konta e-mail.
- Zamówienia składane są 7 dni w tygodniu przez formularz i e-mail, a telefonicznie w dni robocze w godzinach od 9:00 do 16:00.
- W celu złożenia Zamówienia Klient:
– wybiera Towar,
– wypełnia formularz lub przekazuje dane drogą telefoniczną lub mailową,
– wybiera sposób dostawy i formę płatności,
– akceptuje Regulamin i składa Zamówienie. - Potwierdzenie złożenia Zamówienia przesyłane jest Klientowi na adres e-mail. Umowa zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę.
- Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim.
- Sprzedawca utrwala i udostępnia treść zawartej Umowy poprzez przesłanie potwierdzenia e-mailem oraz dołączenie do przesyłki dokumentów sprzedażowych.
VI. Dostawa
- Dostawa Towarów możliwa jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. W przypadku dostaw do innych krajów Europejskiego Obszaru Gospodarczego, warunki dostawy ustalane są indywidualnie ze Sprzedawcą.
- Towary dostarczane są na adres wskazany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
- Klient może wybrać następujące sposoby dostawy:
– przesyłka kurierska,
– odbiór osobisty w punkcie odbioru wskazanym przez Sprzedawcę. - Koszty dostawy są podawane Klientowi w trakcie składania Zamówienia oraz uwzględnione w jego podsumowaniu.
- Sprzedawca realizuje dostawę niezwłocznie, zazwyczaj w następnym dniu roboczym po złożeniu zamówienia, nie później jednak niż w terminie 30 dni od dnia zawarcia umowy.
VII. Ceny i metody płatności
- Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT.
- Klient może wybrać następujące metody płatności:
– przelew bankowy na rachunek Sprzedawcy,
– płatność elektroniczna za pośrednictwem systemu Przelewy24,
– gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki,
– gotówką przy odbiorze osobistym w punkcie odbioru. - Realizacja Zamówienia rozpoczyna się po potwierdzeniu jego przyjęcia przez Sprzedawcę oraz – w przypadku płatności z góry – po otrzymaniu potwierdzenia dokonania płatności.
- W przypadku płatności przelewem tradycyjnym, wysyłka następuje po zaksięgowaniu wpłaty na rachunku bankowym Sprzedawcy.
- W przypadku płatności elektronicznych za pośrednictwem systemu Przelewy24, wysyłka realizowana jest po otrzymaniu informacji z systemu o dokonaniu płatności.
VIII. Uprawnienie do odstąpienia od umowy
- Klient będący Konsumentem ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni od dnia objęcia Towaru w posiadanie.
- Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Klient może skorzystać z formularza odstąpienia od umowy stanowiącego załącznik do Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Sprzedawca niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy prześle Konsumentowi potwierdzenie jego otrzymania na adres e-mail podany podczas składania Zamówienia.
- W przypadku odstąpienia od umowy uważa się ją za niezawartą. Strony zobowiązane są do zwrotu wzajemnych świadczeń niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, chyba że Sprzedawca zgodził się je ponieść.
- Towar powinien zostać zwrócony na adres: ul. Bielska 121, 43-332 Pisarzowice.
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt dostawy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy standardowy sposób oferowany przez Sprzedawcę.
- Zwrot płatności następuje przy użyciu takiego samego sposobu, jakiego użył Konsument, chyba że wyrazi on zgodę na inny sposób zwrotu.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do momentu otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania – w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
– o świadczenie usług, jeżeli zostały w pełni wykonane za wyraźną zgodą Konsumenta,
– w których przedmiotem świadczenia jest Towar wykonany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
– w których przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia,
– dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub higienę,
– stanowiących napoje alkoholowe, jeżeli ich cena została uzgodniona przy zawarciu umowy,
– dostarczanych treści cyfrowych, niedostarczanych na nośniku materialnym, jeżeli rozpoczęto świadczenie za zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. - W pozostałym zakresie zastosowanie mają przepisy ustawy o prawach konsumenta.
IX. Reklamacje dotyczące Towarów
- Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem za zgodność Towaru z umową na zasadach określonych w ustawie o prawach konsumenta.
- Reklamacje należy składać pisemnie lub drogą elektroniczną na adres:
Kavanostra Anna Sadowska
ul. Bielska 121,
43-332 Pisarzowice
e-mail: sklep@kavanostra.pl - W celu rozpatrzenia reklamacji zaleca się przesłanie zgłoszenia zawierającego opis wady, datę jej stwierdzenia oraz dane kontaktowe Klienta. W miarę możliwości należy załączyć dowód zakupu i zdjęcia wady.
- W przypadku konieczności odesłania reklamowanego Towaru, Klient powinien dostarczyć go na adres wskazany powyżej.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od jej otrzymania. Brak odpowiedzi w tym terminie oznacza, że reklamacja została uznana za zasadną.
- W przypadku braków w zgłoszeniu reklamacyjnym, Sprzedawca wezwie Klienta do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.
- Jeżeli na Towar została udzielona gwarancja, jej warunki określa dokument gwarancyjny. W takim przypadku reklamacja może być także składana bezpośrednio do gwaranta, zgodnie z zapisami gwarancji.
X. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
- Klient może zgłaszać reklamacje związane z funkcjonowaniem Sklepu Internetowego oraz korzystaniem z usług świadczonych drogą elektroniczną.
- Reklamacje można przesyłać pisemnie na adres:
Kavanostra Anna Sadowska
ul. Bielska 121,
43-332 Pisarzowice
lub drogą elektroniczną na adres: sklep@kavanostra.pl - W zgłoszeniu reklamacyjnym zaleca się podanie imienia i nazwiska Klienta, adresu e-mail lub adresu korespondencyjnego, opisu problemu oraz daty jego wystąpienia.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od jej otrzymania. Jeżeli rozpatrzenie reklamacji w tym terminie nie będzie możliwe, Sprzedawca poinformuje Klienta o przewidywanym terminie udzielenia odpowiedzi.
- W przypadku braków w reklamacji, Sprzedawca wezwie Klienta do ich uzupełnienia w terminie 7 dni od otrzymania wezwania.
XI. Pozasądowe sposoby rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- W szczególności Konsument może:
– zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej,
– wystąpić do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego,
– skorzystać z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej zajmującej się ochroną praw konsumentów,
– skorzystać z platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów (ODR), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ - Szczegółowe informacje na temat możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl
XII. Postanowienia końcowe
- Dane osobowe Klientów są przetwarzane przez Sprzedawcę zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Polityką prywatności dostępną na stronie Sklepu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta oraz ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Ewentualne spory pomiędzy Sprzedawcą a Klientem będącym Konsumentem będą rozstrzygane przez właściwe sądy powszechne zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.
- Spory pomiędzy Sprzedawcą a Klientem niebędącym Konsumentem będą rozpatrywane przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
- W przypadku gdyby którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu okazało się nieważne lub nieskuteczne, nie wpływa to na ważność pozostałych postanowień.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn, takich jak zmiana przepisów prawa, zmiany techniczne Sklepu lub zmiany zakresu świadczonych usług.
- O każdej zmianie Regulaminu Klient posiadający Konto zostanie poinformowany co najmniej 14 dni przed jej wejściem w życie, za pośrednictwem wiadomości e-mail lub komunikatu na stronie Sklepu.
- Zmieniony Regulamin wiąże Klienta, jeżeli nie wypowie on umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w terminie 14 dni od dnia powiadomienia o zmianie.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 05.07.2025 r.